Christmas Baubles (Part III) / Weihnachtskugeln (Teil 3)


Getting ready for the Christmas Season (Part III)

Dear friends, 

Christmas trees in Germany are somehow awfully laden with tradition. I've submitted myself obediently to this order for many years (well – sort of as long as I've been living in Germany really). But frankly said: I do not feel like another season full of traditional red-golden ornaments and decorations. I would definitely prefer bright and brilliant greens, pinks and blues.
Could it be that turning 45 the rebel in me finally broke free?


Carefully probing my husband made him flinch and roll his eyes at my idea … Sigh … Then again: he must have noticed the odd colourful cupcake and the birds that have popped up these last few years! … Sigh
It would be such fun! And as I'm the one decorating the tree …
No need making much fuss too soon, thus I'll keep making rather traditional Christmas Baubles. One could crochet these Christmas-Bauble-Bonnets in pink, turquoise, violett, green, … too though!



Materials:
  • crochet hook (3 mm) and yarn
  • yarn sewing needle
  • Christmas baubles (6 cm in diameter)

Abreviations:
ch = chain stitch
loop = loop made of ch
mc = magic circle
dc = double crochet
ss = slip stitch
tr = treble
tr2tog = 2 tr together


Instructions:
Start with mc
Round 1: ch 2, make tr2tog including these 2 chain stitches, ch 1, 11 times [tr2tog + ch 1] [= (12 tr2tog + ch 1)]
Round 2: 12 times [(tr + ch 1 + tr) in loop] (= 12 V-stitches)
Round 3: 12 times [(tr + ch 1 + tr) in V-stitch]
Round 4: 12 times [(tr + ch 2 + tr) in V-stitch]
Round 5: 12 times [5 tr in loop + dc between V-stitches]

Notes:
At end of each round ss in 1st tr or tr2tog. Start next round using chain stitches. Fasten off and weave ends in after finishing round 5. Pull magic circle close, weave thread in.

I'll keep in touch!






Vorbereitungen auf die Weihnachtszeit (Teil 3)

Liebe Freunde,


Weihnachtsschmuck in Deutschland ist meiner Meinung nach ziemlich traditionsbelastet. Seitdem ich hier lebe, habe ich mich diesem Diktat brav unterworfen, also ganze 24 Jahren lang, auch wenn ich mich von Jahr zu Jahr immer weniger für das traditionelle rod-gold begeistern konnte. Ich hätte viel mehr Freude an farbenfrohen Weihnachtsschmuck, an fröhliches und lebendiges Pink, Apfelgrün und Türkis...
Mein Mann zuckte regelrecht zusammen, als ich ihm in einem Magazin einen entsprechend geschmückten Baum zeigte … Seufz … Sind ihm die Vögel, Törtchen und Figürchen, die ich nach und nach in den Baum hineingeschmuggelt habe etwa nie aufgefallen?!
Es wäre doch sooo schön, mal etwas anderes … und da ich es bin, die den Baum schmückt …
Bis dahin wähne ich meinen Mann noch in Sicherheit und häkele weiterhin eher traditionelle Weihnachtskugeln (kann ich später verschenken).
Die Weihnachtskugelhütchen könnte man auch in Pink, Apfelgrün, Türkis, Lila, Silber, … anfertigen


Material:
  • Häkelnadel (hier Nr. 3) und entsprechendes Garn
  • Stopfnadel und Schere
  • Weihnachtskugeln (6 cm Durchmesser)

Abkürzungen:
fM = feste Masche
FR = Fadenring
Km = Kettenmasche
Lm = Luftmasche
LmB = Luftmaschenbogen
Stb = Stäbchen
zabStb = zusammen abgemaschte Stäbchen

Anleitung:
Anfangen mit FR
Runde 1: 2 Lm, mit diesen 2 Lm ein 2zaStb machen, 1 Lm, 11 x (2 zabStb + 1 Lm) [= 12x (2 zabStb + 1 Lm)]
Runde 2: 12 x [(Stb + 1 Lm + Stb) in LmB] (= 12 V-Stiche)
Runde 3: 12 x [(Stb + 1 Lm + Stb) in V-Stich]
Runde 4: 12 x [(Stb + 2 Lm + Stb) in V-Stich]
Runde 5: 5 Stb je LmB, 1 fM zwischen V-Stiche


Bemerkungen:
Jede Runde mit Km in Anfangsstich beenden. Nächste Runde mit Lm anfangen (z.B.: 3 Lm = 1 Stb). Nach Runde 5 den Faden abschneiden und vernähen. FR eng zusammenziehen, Faden vernähen.

Ich halte euch auf dem Laufenden!


Kommentare

  1. Go, go, go, rebel! ;-)
    Luckily I get to choose all the decoration and our tree has been pink, white and purple the last few years.
    I really like these bonnets you made, so cute!!
    Maybe I'll use the pattern and turn our tree blue this time...
    I don't know yet...
    Anyhow, thank's for the pattern!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. My pleasure. It's fun plotting a completely new Christmas decorations scheme... Have a nice weekend, marjan

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts